Методичне об’єднання практичних психологів та соціальних педагогів закладів освіти Кролевецької міської ради «Психологічний супровід педагогіки партнерства в НУШ. Гуманістичні засади психологічної роботи в системі інклюзивної освіти».
25 жовтня 2019 року на базі Кролевецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5, відбулося методичне об’єднання практичних психологів та соціальних педагогів закладів освіти Кролевецької міської ради «Психологічний супровід педагогіки партнерства в НУШ. Гуманістичні засади психологічної роботи в системі інклюзивної освіти».
Зустріч розпочалася з виступу Чечель С.П., практичного психолога опорного закладу Кролевецького ліцею №3, яка розповіла присутнім про психологічний супровід педагогіки партнерства в НУШ. Крім того, Світлана Петрівна розкрила ідеї, на яких ґрунтується педагогіка партнерства та її основні принципи. Фахівець відзначила, що сучасне навчання і виховання учнів вимагає нової педагогічної етики, визначальною рисою якої є взаєморозуміння, взаємоповага та творче співробітництво вчителя та учня.
Банна О.В., соціальний педагог Реутинської гімназії, провела з присутніми елемент тренінгового заняття «Все в твоїх руках» з метою попередження професійного вигорання та підвищення рівня резильєнтності педагогів в умовах змін Нової української школи.
Основними завданнями тренінгового заняття було:
- інформування педагогів про наявні методи профілактики і боротьби із СЕВ;
- сприяння формуванню практичних навичок оволодіння собою в різних ситуаціях;
- розвиток самоусвідомлення, саморефлексії, самоаналізу, як необхідних складових здоров’я педагога;
- збагачення психологічної компетентності педагогів з данного питання.
Під час тренінгового заняття колеги прослухали міні-лекцію «Синдром емоційного вигорання», проаналізували байку «Жаба в окропі», виконали вправу «Карта острова здібностей» та пройшли малюнковий експрес-тест «Годинник». Перегляд мультфільму «Барашек та Кролень» не залишив нікого байдужим. Цікавим та корисним був практикум «Резильєнтність. Апробація нетрадиційних оздоровчих технологій». Завершило тренінгові заняття колажування «Створення умов для емоційного комфорту педагога на роботі та вдома».
Чуприна Т.В., методист методичного кабінету управління освіти, молоді, спорту, культури і туризму Кролевецької міської ради, виступила з темою «Психологічний та соціально-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах закладу освіти».
Методист розповіла про нормативно-правові документи, якими керуються в своїй роботі працівники психологічної служби, визначення завдань працівників психологічної служби системи освіти в умовах інклюзивного навчання. Також було висвітлено основні функції практичного психолога та соціального педагога, основні напрямки психолого-педагогічного супроводу.
Велика увага була приділена питанню психолого-педагогічної підтримки педагогів та батьків дитини з особливими освітніми потребами. На завершення свого виступу Тамара Володимирівна розповіла про особливості здійснення корекційної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
Практичний психолог Кролевецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5 Бочагова А.О. виступила перед присутніми з питанням «Гуманістичні засади психологічної роботи в системі інклюзивної освіти». Психолог відзначила, що гуманістичні підходи до виховання дітей з особливими освітніми потребами орієнтують педагогів та батьків на відстежування процесу реалізації особистісного потенціалу кожної окремої дитини, зокрема:
- адаптації до нових умов життя (прагнення зорієнтуватися в нових умовах життя);
- соціалізації (самопорівняння своєї поведінки);
- групової взаємодії (активна участь у ігровій, трудовій та навчальній діяльності);
- ставленні до авторитету (ціннісне ставлення інших дітей до себе, визначення свого статусу в колективі);
- розумінні чужої точки зору (здійснення допомоги у розв’язанні спільних питань); - регуляції спільної діяльності (володіє конструктивними діями, що регулюють спільну діяльність);
- розв’язанні спірних питань (демонстрація власного прикладу);
- розвиненому спілкуванні (уміння та бажання спілкуватися).
Реалізація гуманістичного підходу до організації освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами допоможе забезпечити процес самореалізації та формування соціальних компетенцій кожної дитини.
На завершення практичні психологи,соціальні педагоги мали можливість висловити свої враження та обмінятися досвідом.