Затвердили нову типову програму підвищення кваліфікації педагогів дошкільної освіти
МОН затвердило Типову програму підвищення кваліфікації педагогічних працівників за новим Базовим компонентом дошкільної освіти (стандартом).
Її затвердили наказом №397 від 31 березня, який опублікували на сайті МОН.
Програма передбачає формування загальних та фахових компетентностей з урахуванням особистісно орієнтованого, інтегрованого, компетентнісного, діяльнісного підходів.
Вона складається з теоретичної, практичної підготовки педагогічних працівників, а також виконання ними самостійної роботи.
Програми передабчає шістнадцять взаємопов’язаних тем. На етапі завершення навчання слухачі складатимуть підсумковий тест.
Цільова аудиторія:
- науково-педагогічні працівники;
- фахівці Центрів професійного розвитку;
- методисти відділів дошкільної освіти обласних / міських інститутів післядипломної освіти;
- педагогічні працівники закладів дошкільної освіти.
Програма передбачає формування в педагогів таких загальних компетентностей:
- збереження цінностей дитинства, примноження здобутків дошкільної освіти, розуміння шляхів її поступу в історичній ретроспективі;
- вільне використання цифрових технологій для реалізації освітніх завдань та вдосконалення професійної діяльності;
- генерування нових ідей (креативність);
- ухвалення обґрунтованих рішень;
- співпраця та взаємодія в команді;
- організація партнерської взаємодії з батьками вихованців;
- міжособистісна взаємодія;
- рефлексія та саморозвиток.
Програма має:
- ознайомити педпрацівників із стратегіями та тенденціями, що склали основу для розроблення оновленого стандарту;
- формувати розуміння понять “Державний стандарт дошкільної освіти”, “цінності дошкільної освіти”, “компетентність”, “освітнє середовище” “результати навчання”, “якість дошкільної освіти”, “змістове наповнення Стандарту”;
- удосконалити здатність та готовність цільової аудиторії планувати освітній процес з урахуванням положень оновленого стандарту для вибудовування індивідуальної освітньої траєкторії дитини дошкільного віку;
- формувати здатність педагогів організовувати різну діяльність дітей у закладі дошкільної освіти на засадах діяльнісного, компетентнісного, особистісно-орієнтованого, інтегрованого, соціокультурного підходів та базових принципах:
· демократичність;
· рівний доступ до якісної дошкільної освіти кожній дитини, освіта без дискримінації за будь-якими ознаками;
· забезпечення сталого розвитку України та її європейського вибору;
· міжвідомча взаємодія;
· державно-громадське та державно-приватне партнерство в організації та управлінні дошкільною освітою;
· соціально-педагогічне партнерство громади та всіх учасників освітнього процесу.
· вдосконалення готовності педагогів до організації партнерства з батьками вихованців задля підвищення культури відповідального батьківства.
Обсяг програми – 45 годин (1,5 кредит ЄКТС). З них:
- 6 годин – лекційні заняття;
- 26 годин – практична робота;
- 11 годин – самостійна робота;
- 2 годин – підсумкові заходи.
Форма підвищення кваліфікації: дистанційна / мережева.