План дій уряду на 2021 рік в сфері освіти
Дата: 08.04.2021 14:07
Кількість переглядів: 70
Середня освіта
- Розроблення порядку проживання та утримання учнів у пансіонах закладів освіти (забезпечення одягом (формою), харчуванням та іншими послугами) (для можливості проживання учнів у пансіонах закладів загальної середньої освіти) – квітень
- Розроблення та подання проєкту розпорядження Кабміну щодо затвердження плану заходів щодо реалізації Декларації про безпеку шкіл – квітень
- Розроблення та подання проєкту розпорядження Кабміну щодо створення мережі екзаменаційних центрів (оцінювання навчальних досягнень із використанням комп’ютерної техніки) – квітень
- Затвердження типової освітньої програми та модельних навчальних програм на основі нового Державного стандарту базової середньої освіти (нагадаємо, Типова освітня програма вже затверджена, і триває приймання модельних навчальних програм) – травень
- Розроблення та подання проєкту постанови Кабміну про затвердження порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти (впровадження нових підходів до організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти: механізму створення інклюзивного класу, супроводження в інклюзивно-ресурсних центрах під час навчання; надання корекційно-розвиткових та психолого-педагогічних послуг, оновлення форми індивідуальної програми розвитку, механізмів включення та взаємодії асистента вчителя та асистента дитини, утворення ресурсних кімнат) – травень
- Затвердження професійного стандарту “Керівник закладу загальної середньої освіти” – травень
- Розбудова мережі старшої профільної школи (мають затвердити акти Кабміну для створення умов для впровадження з 2027 року старшої профільної школи) – липень
- Забезпечення учнів 4 класів закладів загальної середньої освіти підручниками для НУШ – серпень
- Розроблення системи оцінювання результатів навчання здобувачів загальної середньої освіти – серпень
- Впровадження багаторівневого підходу до підтримки в освітньому процесі учнів з особливими освітніми потребами, які здобувають освіту в інклюзивних класах (зміна підходу до визначення особливих освітніх потреб та надання диференційованої підтримки здобувачів загальної середньої освіти) – листопад
- Розроблення та подання Кабміну оновлених положень про спеціальні заклади освіти – листопад
- Реалізація проєкту “Спроможна школа для кращих результатів” (мають затвердити постанову Кабміну, узагальнити інформацію про використання коштів) – грудень
- Проведення сертифікації педпрацівників початкової освіти в межах чинного пілотного проєкту із сертифікації – грудень
- Забезпечення професійної орієнтації учнів (мультимедійні онлайн-курси з професій) – грудень
- Проведення пілотного етапу міжнародного дослідження якості освіти PISA–2022 – грудень
- Підготовка до участі України у міжнародному порівняльному дослідженні якості природничо-математичної освіти TIMSS – грудень
- Розвиток системи освітньої статистики та аналітики, зокрема через періодичні збір, обробку та зберігання індивідуальних даних у базі даних педпрацівників програмно-апаратного комплексу “Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту”, забезпечення автоматичної генерації форм статистичної звітності 83 РВК та статистичних показників для розрахунку освітньої субвенції – грудень
- Розроблення та затвердження концепції розвитку щоденного спорту в закладах освіти – грудень
Дошкільна освіта
- Розроблення та подання Кабміну проєкту нової редакції закону “Про дошкільну освіту”, який змінить принципи функціонування системи дошкільної освіти, запровадить нову модель фінансування дошкільної освіти задля забезпечення її широкої доступності – квітень
- Впровадження нового Базового компонента дошкільної освіти – квітень
- Розроблення та впровадження професійних стандартів за професіями “Вихователь” та “Керівник закладу дошкільної освіти” – серпень
- Запровадження внутрішнього оцінювання освітніх і управлінських процесів у закладах дошкільної освіти на основі критеріїв якості дошкільної освіти (проведення оцінювання якості дошкільної освіти з використанням методики ECERS, розроблення практичних рекомендацій для удосконалення системи забезпечення якості дошкільної освіти) – грудень
- Створення не менше 7 тисяч додаткових місць у закладах дошкільної освіти (у тому числі в новозбудованих та реконструйованих) – протягом року
Інше
- Розроблення та подання Кабміну законопроєкту щодо запровадження інструменту стимулювання розвитку сільських територій (зокрема, створення у складі спеціальних фондів державного та місцевих бюджетів Фонду розвитку сільських територій, кошти з якого спрямовуються на видатки розвитку: інфраструктури, енергозбереження, освіти та охорони здоров’я у сільській місцевості та реалізацію державних програм розвитку малих і середніх сільськогосподарських товаровиробників) – квітень.
- Розроблення та подання проєкту Загальнодержавної програми із створення безбар’єрного простору в Україні (зокрема, створення безбар’єрного простору в різних аспектах життя людини, рівних можливостей для всіх суспільних груп населення для самореалізації, здобуття освіти, працевлаштування, розвитку здібностей та потенціалу, забезпечення системного та комплексного підходу щодо реалізації принципів соціальної, економічної, політичної, цифрової та фізичної безбар’єрності, підтримуючи ініціативу громадськості) – квітень
- Розроблення та подання Кабміну проєкту закону “Про захист прав мирних (цивільних) громадян, постраждалих внаслідок збройної агресії Російської Федерації” (зокрема, забезпечення захисту прав дітей із числа внутрішньо переміщених осіб на позачергове зарахування та переведення до державних і комунальних дошкільних закладів освіти) – червень
- Розроблення та подання проєкту закону “Про ратифікацію Верховною Радою України фінансової угоди між Урядом України та Європейським інвестиційним банком щодо реалізації проекту “Енергоефективність громадських будівель в Україні” (зокрема, впровадження проєктів з підвищення енергоефективності будівель, в яких розташовані бюджетні установи (заклади загальної середньої освіти, заклади дошкільної освіти, заклади охорони здоров’я, адміністративні будівлі), через залучення пільгового кредиту обсягом 300 мільйонів євро) – червень
- Розроблення та затвердження методології та критеріїв проведення гендерного аудиту закладів освіти – жовтень
- Розроблення та подання Кабміну законопроєкту про внесення змін до секторальних законів у частині децентралізації та розмежування повноважень у сферах охорони здоров’я, соціального захисту, освіти, фізичної культури та спорту, культури та інформаційної політики, енергоефективності, благоустрою та житлово-комунального господарства – листопад
- Проведення оглядів витрат у сфері освіти й науки в частині державних премій, стипендій та грантів у галузі освіти, науки й техніки, стипендій переможцям міжнародних конкурсів; загальнодержавних заходів у сфері освіти; виконання зобов’язань України у сфері міжнародного науково-технічного та освітнього співробітництв – грудень